torsdag 25. september 2008

Sminke og fordommer

12075_6 Det er ikke ofte man ser Christina Aguilera uten sminke, det er fordi hun er avhengi av sminke! Den vakre sangstjernen kan nemmelig ikke leve uten sin knallrøde leppestift, sorte maskara, våte eyeliner og falske øyevipper, har en kilde sakt til Life&Style Magazine.

Men okey, helt seriøst? Hvem av oss jenter går ikke med sminke? Nå snakker jeg ikke så ekstremt som Christina, men uansett.. Jeg vet hvertfall at jeg føler meg kjempe stygg uten sminke.. Sminke har bare blitt en del av livet mitt. Det er blitt en rutine rett og slett.. Når jeg står opp om morningen så er det i rutinen min å sminke meg. Jeg pøser ikke på med tonnevis av brunkrem og knalle farger og sånn, men jeg sminker meg, og gjør det hver dag. Er det egentlig noe gale i det? Alle har så mange fordommer om de som faktisk gidder å ta seg litt tid om morningen for å se bra ut, i stedenfor å gå ut som en slask? Jeg skjønner det ikke. Hva er problemet med at noen mennesker føler seg bedre når de har sminke på seg, og derfor sminker seg? Fordi at noen sminker seg betyr det ikke at de er komplett idioter, og bimboer, sånn som alle skal ha det til..  Jeg for eksempel, jeg liker å ta meg godt ut når jeg er blant folk. Og på grunn av det så har folk fordommer mot meg! De tar meg ikke like seriøst som andre, de tror jeg er dum, og de kan faktisk komme me komentarer om hvor blond jeg er, å alt det bare fordi jeg bruker litt sminke, og håret mitt er blondt. De kjenner meg ikke en gang! Hva faen vet vell de om meg?

1 kommentar:

  1. Eniig, Monica! Jeg syns det høres bimbo ut å si: jeg klarer meg ikke uten sminke. Men sånn er det bare!
    Søta♥

    SvarSlett