torsdag 16. oktober 2008

Forferdelig!

 

 

Idag så jeg på The late show, med David Letterman. Og der snakket de om alle barna verden over som sulter. Over hele verden er det barn som ikke får mat. De spiser kanskje rester av korn fra bakken, og kansje en skje med ris, men det er bare hvis de er heldige. Jeg syns dette er helt forferdelig å tenkt på. At vi som sitter for eksempel her i Norge og godter oss med ditten og datten, og forsatt ikke er fornøyd, er så jævla utakknemlige som vi er, det gjør meg kvalm! Bare tenk på alle de ungene som ikke får julepresanger, de får ikke bursdagspresanger, de får ikke nye klær, eller sko, eller noe som helst egentlig! Å de er heldige hvis de ligger under et tak.. Hvertfall, på The late show, så var det en dame der som snakket om alle disse problemene, og jeg skal si dere en ting. For at ALLE barn i hele verden skal få hvertfall EN kopp med mat hver dag før, eller når de er på skolen, så er alt som trengs at folk donerer penger. Det trengs bare 3 milliarder for å få det til! Jeg vet det høres mye ut når jeg sier det sånn, men tenk på dette. Julebonusen på Wall street, er på 36 milliarder!!!!!! I forhold til det, er det ikke mye penger i det hele tatt! Det er faktisk så enkelt å få til at det er ekkelt at vi ikke har fått det til ennå! Jeg syns det er helt absurd, at det ikke går ann å gi 3 milliarder til de trengende i de fattige landene, slik at de skal få litt mat i magen, når vi har så ufattelig mye penger i resten av verden!

 

sultnebarn Så neste gang dere klager over noe, en presang ikke var god nok, det var ikke det du ønsket deg, eller at maten du spiser ikke var god nok, så tenk over dette! Du har det egentlig JÆVLA BRA!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar